torsdag 2 mars 2017

Emily de Molly - Cosmic Forces

Emily de Molly Cosmic Forces måste nog sägas vara något av en klassiker bland indielack. Det blev otroligt populärt när det släpptes med Forces-kollektionen 2013. Jag köpte det långt senare eftersom det alltid var slutsålt överallt när det släpptes. Sen har det stått otestat fram tills förra helgen. 

Basen är en plommonlila jelly, sen har vi stora, prismatiska cirkelglitter i ljuslila och rosa, mindre prismatiska, lila hexor och prismatiskt mikroglitter. Supertjusigt, men verkligen inget för den som föredrar diskreta naglar. Jag blev extra förtjust i de stora cirkelglittren. Det var ju en trend med cirkelglitter runt 2013, men jag köpte inte så väldans många då så jag har inte tröttnat.




Lackningen var väl inte någon direkt njutning. Min flaska hade ju stått oanvänd länge så de stora glittren hade sjunkit ganska mycket till botten. För att överhuvudtaget få tag i dem var jag tvungen att ägna mig åt att ganska idogt skakande och avancerat fiskande. Nu blev jag ändå nöjd med antalet stora cirkelglitter på naglarna, men det var hyfsat tålamodskrävande. Tre lager krävdes för att det skulle täcka helt.

Mitt betyg: 4/5

Om någon skulle vara sugen på en egen flaska så såg jag att Color4nails.com har flaskor kvar.

Emily de Molly Cosmic Forces must be considered a classic when it comes to indie polishes. It was very popular when it came out with the Forces collection in 2013. I wanted my own bottle for a long time before being able to get my hands on one, it was always sold out. 
The base is a dark plum jelly with holographic lavender circle glitter and smaller hex glitter and micro glitter in the same color. Really beautiful! I never got many of the circle glitters that was released when circle glitters were all the rave, so I never got tired of them. Did anyone really get tired of them? They're so pretty, especially in jelly bases. The formula wasn't super fun. I had quite a hard time getting a hold of the circle glitters, they had sunk to the bottom so I had to do some serious shaking of my bottle and do some advanced fishing. Well, it was worth it since it's so pretty. I did three coats. 

11 kommentarer:

  1. Mysigt med ett timestamp från förr :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag gillar själv när folk visar lack från förr. Det är skoj. :-)

      Radera
  2. Det är ju fantastiskt snyggt! Jag tycker fortfarande att cirkelglitter är kanonläckert men det är ju oftast rätt jobbigt att måla med. För att inte tala om när det ska av...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kör ju alltid på peel off-bas när jag har glitter så det är inget problem. :-)

      Radera
  3. Jag håller med Gaming! Det som jag tycker är särskilt roligt är att man kan datera lack och även nail art stilar på så korta perioder (typ enskilda år), det sker alltså väldigt mycket på kort tid. Och fint lack är det verkligen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det så! Väldigt roligt! :-)

      Radera
  4. Jättesnyggt! Jag minns hypen runt det här lacket och jag förstår verkligen varför :) Jag har en mörkare version av detta (mörkblått kanske? Minns ej riktigt nyansen)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det fanns väl en blågrön variant och en svart variant också om jag inte minns fel? :-)

      Radera
  5. Jag fick ju det här i min adventskalender, ska bli kul att prova för som sagt det är verkligen en klassiker. Dock är jag inte helt säker på att jag kommer trivas i de stora cirklarna.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!