måndag 27 mars 2017

Essie Gel Couture - Perfect Posture

Essie Gel Couture - Perfect Posture släpptes med vårkollektionen Ballet Nudes. Första gången jag såg det tänkte jag att det var ljusgrått. När jag skulle lacka med det tyckte jag plötsligt det var gråblått. Och jo, jag skulle nog beskriva detta som ljusgrått som drar ganska mycket åt blått. En väldigt tjusig, krispig vårfärg. 


Formulan var väldigt trevlig. Lagom tjock och mycket lättkontrollerad. Två lager ger full täckning.

Mitt betyg: 4/5

Essie Gel Couture - Perfect Posture is a blueish grey creme, released with the Ballet Nudes collection. A great spring color and one I enjoyed wearing. The formula was pretty great, very easy to polish with and covered in two coats.

2 kommentarer:

  1. Väldigt söt och fräsch färg! Jag upplever den som ganska blå men det är ju en sån där färg som ligger i gränslandet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det mest korrekta är nog att beskriva den som en gråtonad blå. Smutsblå. Väldigt fin färg hur som helst. :-)

      Radera

Kommentera gärna!