fredag 15 januari 2016

Essie Peak Show

I dag har jag ett lack från Essies vinterkollektion åt er. Peak Show är ett ljust, ljust rosa krämlack. De är så ljust rosa att det i princip är vitt med en svag rosa ton. En otrolig snygg nyans! Jag gillar ju så här ljusa, krispiga färger, tycker naglarna känns fräscha i dem.

 
Formulan har en tendens att bli lite ojämn, ett problem som många pasteller har. Efter tre lager har man dock ett jämnt och fint resultat.

Mitt betyg: 4/5

Essie Peak Show is a very, very pale pink creme. It's so pale it's practically white with a slight pink tone. I think this is gorgeous, I love pale cremes like this one. I think they make your nails look so fresh and clean. The formula applied a little uneven, like many pastels do. It took three coats to get an even finish, which I think is fine.

10 kommentarer:

  1. Vilken fin färg! Jag tror att denna även kommer finnas i OPIs nya kommande Hello Kitty-kollektion.
    / Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mm, jag ser fram emot att börja testa mig igenom Hello Kitty-kollektionen snart. :-)

      Radera
  2. Det här tyckte jag också var riktigt fint.

    SvaraRadera
  3. Väldigt fint! Och ja, den är nog rätt lik den vitrosa i Hello Kitty-kollektionen. Den är också fin!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!