fredag 18 april 2014

Smitten Polish The First Lobster

I dag är det långfredag, men framför allt är det holofredag hos Skimmerskuggan. Jag har ett ljuvligt lack åt er som suttit på mina naglar i två dagar nu, men som snart ska bytas mot något annat. Vad vet jag inte ännu. Det ljuvliga lacket heter Smitten Polish The First Lobster. Det släpptes med den fantastiskt tjusiga kollektionen Love Actually (en av mina favoriter bland romantiska komedier) och är ett ljusrött lack med scattered holo. De tre första bilderna är tagna i skugga och de tre sista i solljus.







Formulan var bra på alla sätt och det täcker med två lager. Jag köpte min flaska från Edgy Polish, men där är det tyvärr slutsålt för tillfället. 

Jag kommer ihåg för några år sedan, då var det svårt att få tag i färgstarka holosar som denna, de flesta holosar som släpptes var i bleka färger. Röda hololack var ovanliga. Nu finns det många att välja mellan. Vi har indiemärkena att tacka för denna utveckling. 

Mitt betyg: 5/5

Smitten Polish The First Lobster was released with the Love Actually collection. It's light red with scattered holo and a true beauty. I bought my bottle from Edgy Polish, but unfortunately it's sold out at the moment.
The formula was excellent and covered in two coats.

17 kommentarer:

Kommentera gärna!