tisdag 8 januari 2013

Creative Heiress

Creative Heiress bytte jag till mig för flera år sedan, när skönhetsforumet Pret-ty.se var som mest aktivt. Av någon anledning har det blivit sittande i lådan med otestade lack sedan dess. I helgen fick jag ett ryck och plockade fram det till slut. Och det är verkligen ett fantastiskt vackert lack! Vilket slöseri att låta det stå oanvänt i en sisådär tre år.

En rödbaserad lila med lila skimmer.Så snyggt!




Formulan var ingen höjdare. Tunn och rinnig. Det täcker med tre lager.

Mitt betyg: 4/5

Är det inte vackert, eller vad säger ni?

I've had Creative Heiress in my possession for a few years, but this is the first time I've tried it. It's been sitting amongst my untrieds - what a shame! It's a gorgeous red-toned purple with purple shimmer. I had some issues with the formula, it was thin and runny. Three coats gives you full coverage.

18 kommentarer:

  1. Rätt snyggt, men inte så jag blir så sugen att jag börjar ge mig ut på jakt ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det finns ju en del liknande lack också. :-)

      Radera
  2. Finare i skuggan än i solen tycker jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar det i båda ljusen, men tycker nog det är snäppet snyggare i solljuset. :-)

      Radera
  3. Jättefint ju. Torkade ditt? Jag har ju några gamla Creative som aldrig torkar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade inga problem med torktiden med SV på.

      Radera
  4. Vacker nyans. Synd på konsistensen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var lite trist, men värt mödan när det är så fint.

      Radera
  5. Fint! Awe, pret-ty många kap har man gjort där ;)

    SvaraRadera
  6. Men vänta nu... rödbaserad lila? Är det inte du som inte är så svag för den nyansen i vanliga fall? Jag gillar ju de rödlila nyanserna och den här var himla fin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är rödbaserade lila krämlack jag sällan gillar, när det gäller skimmerlack är det en helt annan sak! :-D

      Radera
    2. Aha! Ja, det minns jag nu när du säger det. Skimmer gör stor skillnad.

      Radera
  7. Så jäkla snygg färg! :D

    SvaraRadera
  8. Oj,vilken färg, väldigt snyggt! :)

    SvaraRadera
  9. Oj oj oj och jag som inte gillar lila så värst, detta var sjukt snyggt, speciellt i soljuset :)
    /Pernilla

    SvaraRadera

Kommentera gärna!