söndag 23 maj 2010

American Apparel Factory Grey

I dag har regnet vräkt ner utanför fönstret, men eftersom jag varit på mys-humör så har det inte gjort mig någonting alls. Jag bestämde mig för att låta naglarna matcha vädret och lackade om till American Apparel Factory Grey.

Factory Grey är mellangrått krämlack med blåa undertoner. Jag gillar verkligen den här färgen!



Jag har ju klagat tidigare på American Apparels penslar. De är för långa och sladdriga. Det ställer dock inte till några större problem när man väl vant sig vid dem och anpassat tekniken efter dem.

Formulan var lite rinnig, men det var ändå hyfsat lätt att lacka med. Efter två lager hade jag fortfarande några kala fläckar, men det täckte helt efter tre lager.

Mitt betyg: 4/5

Sambons kommentar: "Det ser ut som otorkad cement. Lite trist."

Jag har ju tidigare testat Mouse och Poppy och av de här tre lacken är Factory Grey min favorit.

Vad tycker ni om gråa lack? Har ni någon grå favorit?

15 kommentarer:

  1. Snyggt!
    Jag undrar om du har några specialtricks för att slippa luftbubblor? Det ser alltid så slätt och fint ut! Jag får alltid bubblor, ibland redan på andra lagret trots att det torkat ordentligt!

    SvaraRadera
  2. som vanligt sjukt snyggt. jag tycker trots allt det ser ut som du rundat av dem aningens… :)

    SvaraRadera
  3. Gillar inte grå lack, är mer för glada färger!

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Ebba: Jag får också bubblor ibland. Det jag hört att man ska undvika är att skaka flaskan innan du lackar eftersom det då kan bildas bubblor i lacket, det är bättre att rulla flaskan i handen om lacket separerat något. Jag har också hört att man inte ska lacka i direkt sol eftersom lacket kan bubbla sig då. Jag gör inget av detta, men ibland bubblar det sig i alla fall.

    Petra: Ja, jag gillar det verkligen!

    adk: Haha, kanske försöker jag undermedvetet att tillfredställa din önskan om en rundad form? Hur ska det här sluta? :-D

    Sarah: Grått hör inte till mina favoritfärger, men det här gillade jag faktiskt rätt hårt! Överlag föredrar jag också glada färger

    SvaraRadera
  6. Jag tycker såna lack är jättesnygga. Gillas!

    SvaraRadera
  7. Otorkad cement är ju skitsnyggt =) Jag älskar lack som detta!

    SvaraRadera
  8. Emma P: Ja, det är en riktigt fin grå. :-)

    Kerstin: Jag tycker också att otorkad cement är snyggt. :-)

    SvaraRadera
  9. Snyggt! Jag gillar grått och tror Marble Tower eller Citadel från Nubar är mina favoriter. I krämlacksfållan alltså. Grå skimmer finns ju så många fina. Åh, grått! Det är vackert!

    SvaraRadera
  10. haha, ja, vart ska det sluta? :)

    SvaraRadera
  11. Sminkan: Jag fick ju hem Marble Tower i dag och tycker den är sjukt snygg! :-)

    adk: :-D

    SvaraRadera
  12. Riktigt riktigt snyggt!

    SvaraRadera
  13. Elsker denne fargen, ikke kjedelig i det hele tatt! :D

    SvaraRadera
  14. Ursnyggt! Jag skulle gärna se lacken IRL och plocka hem några själv :)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!