torsdag 30 juli 2015

OPI Purple Palazzo Pants

OPI Purple Palazzo Pants är ett dammigt lila krämlack som har en liten rosa ton. Nyansen får mig att tänka på blåbär med mjölk. I flaskan tyckte jag det såg lite mer "knalligt" ut, men väl på nageln känns nyansen ganska dämpad. Jag trivdes faktiskt i detta. Lite otypisk för en höstkollektion, men jag kan ändå se mig själv bära liknande färger medan jag höstmyser. :-)

 Och ja, det här släpps alltså med höstkollektionen Venice i augusti.



Formulan är okej, men inte perfekt. Den har en liten tendens att bli strimmig, jag tyckte det gick lättare att lacka med lite flödigare lager än mina vanliga, tunna lager. Jag har tre lager på bilderna.

Mitt betyg: 3/5

OPI Purple Palazzo Pants is part of the upcoming Venice collection. It's a slightly dusty lilac that leans slightly pink. I thought it looked quite bright in the bottle, but once on my nails it's definitely more of a muted shade. Not the most expected fall color, but I can definitely see myself wearing a shade like this one this fall. It went on a little streaky, but I found it was easier to use thicker coats, than to do my usually pretty thin coats. This is three coats. 

9 kommentarer:

  1. Snyggt på dig men jag trivs inte alltid i den här nyansen. Känner mig blek.

    SvaraRadera
  2. Kul att du visar OPI höstkollektionen. OPI är mitt absoluta favoritmärke! Den här färgen vara ju söt i och för sig, men samtidigt lite blaskig i tonen. Den känns så där... lite MHÄH. Jag klarar mig nog utan den...
    / Maria

    SvaraRadera
  3. Fin, men man har ju sett det förut så den kan jag hoppa över.

    SvaraRadera
  4. It is a very pretty shade, looks good on you - but it's a pity the formula isn't perfect...

    SvaraRadera
  5. Det där var ju himla fint! Trodde inte jag ville ha detta men måste nog ändra mig.

    SvaraRadera
  6. Jag tycker det det fint ut på dig men jag tror inte att jag skulle trivas i det själv.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!