tisdag 20 september 2016

OPI Freedom of Peach (och en dekal - ja, det är sant!)

Ni får inte kola vippen av chock nu, men jag bjuder faktiskt på min första nail art i dag. Jag har inte gått helt bananas och försökt mig på något avancerat, men jag har minsann pysslat dit en liten vattendekal på min ringfingernagel. För er som gör nail art hela tiden så är det här förstås inte något särskilt imponerande, men för mig är detta en stor dag, haha. Jag har njutit av att se nail art hos andra bloggare, men alltid känt att det inte är min grej. Jag har för dåligt tålamod, vill att saker ska gå fort, fort, fort.

Lacket är OPI Freedom of Peach från Washington DC-kollektionen. Nyansen på bilderna är inte helt korrekt, den är mjukare i verkligheten och något ljusare. Mer mjuk, smutsig orange än persika om ni frågar mig. Riktigt fin tycker jag, jag trivs bra i färgen.


Formulan var bra och täcker med två lager.  Jag avslutade med ett lager OPI Plumping top coat.

Dekalen kommer från Saijtam.se, en webbshop som drivs av Ina som ligger bakom bloggen My Nailpolish Online. Ina skickade mig ett helt litet gäng vattendekaler för testning förra veckan och jag måste säga att det var lätt som en plätt att fixa detta. Och det var riktigt skoj att testa! Jag kan nog faktiskt bli biten. Jag har gått och beundrat min manikyr ohälsosamt mycket.

Nästa gång blir det fler dekaler, inte bara en! :-)

This is my nail art debut! It may not look like much to all of you nail art pro's but I'm ridiculously happy with it. The water decal comes from Saijtam.se and was sent to me for testing. I think it turned out really pretty and the decal was super easy to use. The polish is OPI Freedom of Peach from the Washington DC collection. The color isn't really accurate, it's softer and a little lighter in reality.  I really like it and the formula is good. I did two coats and after I had applied the decal, I finished with one coat of OPI Plumping top coat.

13 kommentarer:

  1. Men Anne, nu tappade jag verkligen hakan! En dekal på Nailtastic, OMG!:D vad roligt att du trivdes med accenten, jag tycker det blev jättesnyggt! Och Saijtams dekaler är både snygga och lättjobbade helt klart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha! Jag bär faktiskt fortfarande denna manikyr, men förhoppningsvis hinner jag lacka om i dag. Eller imorgon. :-)

      Radera
  2. That's a cute decal - grat match with the base color!

    SvaraRadera
  3. Kul att du vågade dig på att testa - det finns massor av kul nail art som inte är så tidskrävande. (Det är den sorten jag oftast ägnar mig åt eftersom jag sällan har så mycket tid att pyssla.) Och det blev ju jättefint! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tidskrävande saker går ju bort med en bebis i huset. :-)

      Radera
  4. Men oh Anne, så bra det blev! Jag gillar matchningen massor! Och jag är förstås jätteglad att du gillar dekalerna :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är själv väldigt nöjd! Men nästa gång blir det fler dekaler. :-)

      Radera
  5. Jättefint! Precis lagom stort insteg till nagelkonstvärlden ;)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!