måndag 5 september 2016

OPI - CIA = Color is Awesome

I dag bjuder jag på en slarvig lackning med OPI CIA = Color is Awesome. Jag lackade naglarna i dåligt ljus och såg typ inte vart jag satte ner penseln - inget jag kan rekommendera. Lacket är i alla fall mörkt tealfärgat och i krämfinish. En snygg höstnyans!

 
Det täcker med två lager och har en bra formula. Det är glansigt och fint även utan topplack, men jag avslutade såklart med topplack, närmare bestämt ett lager av OPI Brilliant.

Mitt betyg: 4/5

Hur snyggt det än är så blir det förhoppningsvis omlackning senare i dag, jag trivs inte i såhär slarvigt målade naglar.

Och just det, jag tror att blå måndag är tillbaka hos Emelie från och med i dag, så titta in hos henne om du vill se fler blå manikyrer. 

Today's manicure is the pretty teal from the Washington DC collection, CIA = Color is Awesome. I  painted my nails in very poor lighting so the application is sloppy and uneven. Will try not to repeat that mistake, I really don't like showing a mani that looks like this. The color is beautiful though and it has a good formula that covers nicely in two coats.

14 kommentarer:

  1. Ser snyggt ut och jag tycker du manövrerade lackning i dåligt ljus väldigt bra! Jag målar i kass belysning allt som oftast trots att jag såklart vet att det är dumt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har dessvärre ganska dåligt mörkerseende så utan vettigt ljus famlar jag verkligen i mörkret, haha.

      Radera
  2. Väldigt snyggt!
    Vad är OPI Brilliant? Ett nytt överlack?
    / Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, ett nytt överlack som jag håller på och testar. Recension kommer snart!

      Radera
    2. Spännande! Det ser jag fram emot!

      Radera
  3. trevlig höst färg,jag brukar sitta på kvällarna o måla då barnen lagt sig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag målar helst medan det är bra ljus ute eftersom jag bara fotar i dagsljus, därför blir det väldigt sällan att jag lackar på kvällarna.

      Radera
  4. Riktigt snyggt! Hur upplevde du topplacket?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag återkommer om det, har bara testat det två eller tre gånger, vill testa det lite till innan jag kommer med ett omdöme.

      Radera
  5. It looks beautiful on you - I think it would be too dark one me...

    SvaraRadera
    Svar
    1. I like dark polishes, as long as they don't look black. :-)

      Radera
  6. Suprtfin teal, blank och härlig!

    SvaraRadera
  7. Tycker också du klarade lackningen bra, en annans gamla ögon behöver typ strålkastare och 20 ggr förstoringsglas...snart Fin teal, gillar Opi att lacka med.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!