måndag 7 december 2015

CND Vinylux Nordic Lights

Dagarna går så otroligt snabbt nu. Man kanske inte tror att de ska göra det när det enda man gör är att ta hand om sin bebis, men jag och sambon skrattar åt det varje dag. "Va, hur kan klockan vara 17? Vi har ju inte hunnit göra någonting?" Men det är så otroligt mysigt. Tuva är 8 dagar gammal, men det känns som hon varit hos oss så mycket längre och jag är så kär i henne att det är helt galet. Känner mig helt nöjd med livet bara jag får ha henne nära och kan inte se mig mätt på henne. Kan inte förstå att hon är vår?

Jag är visst lite känslosam i dag (precis som alla dagar sen hon föddes). Vi tar och tittar på dagens lack i stället. :-)

CND Vinylux Nordic Lights är en del av vinterkollektionen Aurora. Basen är en rödbaserad lila jelly med massor av prismatiskt glitter. Toksnyggt! Vet inte om det här eller Glacial Mist är min favorit från kollektionen, men det lutar nog åt detta.



 Formulan är bra, den har en bra tjocklek och är lättkontrollerad. Jag behövde tre lager för att det skulle täcka helt.

Mitt betyg: 4/5

CND Vinylux Nordic Lights is a dark red toned purple jelly with lots of prismatic glitter. It's part of the Aurora collection and I think this is my favorite from the collection. This or Glacial Mist. The formula was really good and I used three coats.

21 kommentarer:

  1. Vad harmoniskt det låter med er lilla bäbis.
    Lacket gillar jag, superläckert och syltigt.
    / Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, livet känns väldigt harmoniskt just nu faktiskt. :-)

      Radera
  2. Det låter som att ni har det supermysigt :) Väldigt fint lack också!

    SvaraRadera
  3. Den där kärleken till sitt nyfödda barn är nog det finaste man kan få vara med om tror jag.

    Det här var väldigt vackert. Påminner det inte om Monroe från Picture Polish?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är nästan lite läskigt hur starka känslor jag har för heNNE. Jag har ju inte Monroe själv, men på bilder ser det ut som att Nordic Lights innehåller större glitterpartiklar än Monroe.

      Radera
  4. Well, this is a pretty one indeed. Lovely color and glittery finish. This is something worth checking out.

    SvaraRadera
  5. Så alldeles underbart det låter. Söt-Tuva! <3 Lacket ser ursnyggt ut. Ska snart ge mig på kollektionen. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ÄR verkligen underbart! Hon är det bästa som hänt mig någonsin! :-)

      Radera
  6. Så mysigt det låter med lilla Tuva :)
    Lacket är helt underbart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är helt galet vad jag njuter av att vara hemma med henne just nu. :-)

      Radera
  7. Vackert lack, helt min smak! Haha, känner igen det där. Jag är fortfarande extra blödig, trots att vår Svea hunnit bli sju veckor redan.. Undrar om det någonsin går över och när man någonsin förstår att hon är här för att stanna?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det går förmodligen adrig över. :-)

      Radera
  8. Låter som att ni har det alldeles underbart i bebisbubblan!<3

    Lacket är snyggt! Påminner om OPI DS Extravagance inbillar jag mig fast den är nog lite ljusare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är faktiskt ganska underbart! Enda jobbiga är sömnbristen. :-)

      Radera
  9. Stort stort grattis till bebis! Fint att ni verkar må bra! Visst är det het fantastiskt? Och galet omtumlande på samma gång :)

    (lacket är ju också fint :) )

    SvaraRadera

Kommentera gärna!