lördag 29 augusti 2015

Recension: Oliva by CCS Earth Hand Cream

Jag har tänkt skriva om den här handkrämen länge, den har nämligen gått och blivit en ny favorit. Jag är faktiskt inne på min fjärde tub av Oliva by CCS Earth Hand Cream. Jag har haft en tub på mitt skrivbord på jobbet de senaste månaderna och gjort av med nästan tre tuber hemma.

Handkrämen innehåller bland annat olivolja, sheasmör, fuktbindande glycerin och abyssinianolja, en för mig ny olja. Har googlat lite på den, men inte hittat så mycket mer än att den utvinns ur växten crambe abyssinica.

Krämen doftar gott av mandel, men doften är inte alltför påträngande. Den känns halvfet när man smörjer in den, men går snabbt in i huden. Efteråt är mina händer behagligt mjuka och mjukheten håller i sig åtminstone några handtvättar.

En till fördel är att den är Fairtrade-märkt!

Priset ligger på cirka 59 kr/100 ml - mycket prisvärt!

I've been meaning to write about this hand cream for a while now, it's become a new favorite of mine. I'm currently using my fourth tube of Olive by CCS Earth Hand Cream. It contains olive oil, shea butter, glycerine and abyssinian oil - a new oil to me. It smells lovely of almonds and is quickly absorbed by my skin. It keeps my hands really soft and I don't have to moisture my hands quite as often as I usually do. It's also Fairtrade - thumbs up for that! The price is 59 SEK/100 ml. A bargain!

5 kommentarer:

  1. Perfekt tips nu inför hösten. Tack tack :-)

    SvaraRadera
  2. Handkräm testas alltid här hemma känns det som...hihi...det där låter riktigt bra ju...;-)

    SvaraRadera
  3. Den låter ju riktigt bra, kanske skulle hugga en flaska.

    SvaraRadera
  4. Well, this is something worth checking out. It seems like a good product to try out.

    SvaraRadera
  5. Kanske nåt att testa nu när hösten kommer, brukar ju gå åt en del sådant då

    SvaraRadera

Kommentera gärna!