söndag 1 mars 2015

Appeal4 Burgundy Frills

I måndags hämtade jag ut ett paket med min senaste beställning från Edgy Polish. Snälla Katarina skickade med tre lack från Appeal4, ett danskt indiemärke som är nytt hos Edgy. Igår var jag ute med några kompisar och på naglarna bar jag Appeal4 Burgundy Frills. Jag kan inte bestämma mig för om det är lila som drar åt brunt eller brunt som drar åt lila? Nåja, det spelar ju ingen större roll. Det har i alla fall väldigt finmalt silverskimmer som ger det en väldigt snygg lyster.



Jag har två lager på bilderna, men kanske borde jag kört på tre, det ser lite genomskinligt ut på sina ställen. Formulan var bra, lagom tjock och lättkontrollerad.

Mitt betyg: 3/5

Appeal4 kostar 79 kr/10 ml hos Edgy Polish.

Appeal4 is a new brand at Edgy Polish. I've gotten three polishes to review and Burgundy Frills is the first out. I can't decide whether it's a brown-leaning purple or a purple-leaning brown? It has lots of very fine silver shimmer that gives it a nice lustre. I stopped at two coats but perhaps I should have gone for a third. The formula was nice and easy to use.

16 kommentarer:

  1. I see what you mean, about being brown or purple - mostly brown I think LOL - and the shimmer is very pretty!

    SvaraRadera
    Svar
    1. I think mostly purple, but my boyfriend says it's brown. Love colors like this one! :-)

      Radera
  2. Fint men jag får ändå inget köpsug. Kanske ett mellanlack.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju ändå tur att man inte vill ha alla lack man ser. :-)

      Radera
  3. Svar
    1. Ja, jag tycker den är sofistikerad och snygg. :-)

      Radera
  4. Svar
    1. Jag håller med! Tycker det är en smickrande färg på naglarna. :-)

      Radera
  5. This color is so gorgeous so nice for all year around http://ktmcgworld102.blogspot.ca

    SvaraRadera
  6. Snyggt! Den här färgen är en sån som jag brukar beskriva som lila när jag har den på ögonskugga men oftast blir den ganska brun på. Inte helt lätt att beskriva färgen nej...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker mest att den är lila, men sambon menar att den är mer brun. Gillar svårbestämda färger som denna. :-)

      Radera
  7. Åh, vad härlig nyans. Jag tycker det känns som aubergine-färgat. Jag hade en liknande från FACE en gång, men de slutade tillverka den! Sedan dess har jag varit på jakt efter en dupe. Vad glad jag blir!!! Nu måste jag beställa en från EDGY POLISH. Jag såg att du är modell för lacket, förresten.
    / Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag menar alltså att bilden från din blogg fanns på Edgy Polishs sida :)

      Radera
  8. Sååå snyggt, jag köpte ju detta när Katarina släppte Appeal4, längtar att lacka med det nu...;-)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!