fredag 21 mars 2014

A-England Briarwood

A-England Briarwood har stått på min önskelista ända sedan det släpptes med Burne-Jones Dream kollektionen i somras. Från början ville jag ha 3-4 av lacken men det är alltså bara detta som fått flytta hem till mig hittills. Suget efter de andra har minskat. 

Briarwood var jag dock tvungen att ha, det är en otroligt läcker mörkt röd nyans med massor av djup och som ger de här snygga svärtade kanterna som så många av gillar. Det har också holografiskt skimmer, men inte så pass att det orkar bilda några regnbågar. Galet vackert är vad det är!







Formulan är bra, kanske lite rinnig, men inte så att det störde lackningen.. Två lager gav mig full täckning.

Mitt betyg: 5/5

Jag köpte min flaska från Edgy Polish där A-England kostar 120 kr/11 ml.

Och som väl alla vet vid det här laget betyder fredagar att det visas mycket holo på nagellacksbloggar, titta in hos Kerstin som är värd för detta för att se fler holografiska manikyrer.

A-England Briarwood has been a lemming of mine since it was released last year. At first I wanted 3-4 polishes from the collection, but this one is the only one I've purchased, so far. Briarwood is a real beauty, a dark red with blackened edges and scattered holo. I love it! The formula was nice, maybe a tad bit runny, but application was still easy. Two coats gave me full coverage.

19 kommentarer:

  1. Galet vackert är vad det är! Känns som vi har samma uppfattning om både lacket och formulan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vad skoj att vi fick för oss att visa det samma dag också! :-)

      Radera
  2. Jag kan inte sluta se swatcher på Briarwood, det är verkligen vackert!

    SvaraRadera
  3. Ser ut som Mr Sandman har varit och strött sitt gyllene pulver över lacket.
    Galet vackert!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Kan bara konstatera: Skitsnyggt!

    SvaraRadera
  5. Jäklar vad snyggt, såna här lack är i en helt egen klass, går liksom inte att jämföra med andra snygga krämlack och så. Sådana naglar kräver fest :-).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men eller hur! Det är såna här lack man bara måste skaffa också, det går liksom inte att låta bli.

      Radera
  6. Jag ville också ha alla först men har inte köpt nåt av dem ännu. Detta är dock otroligt vackert!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får se om jag skaffar någon av de andra, men det känns tveksamt faktiskt.

      Radera
  7. Otroligt fina bilder på ett underbart lack!

    SvaraRadera
  8. Onekligen ett snyggt lack:) Har det och har burit det själv, håller med dig. De svärtade kanterna gör lacket extra snyggt.

    SvaraRadera
  9. Jag trodde jag kunde klara mig utan det men det kan jag inte! Galet snyggt!

    SvaraRadera
  10. Visst är det vackert! Härliga bilder!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!