fredag 5 oktober 2012

Models Own Dancing Queen

Det var länge sen jag var med på holofredag nu och inte är jag med i dag heller. Men jag visar i alla fall lite glitter i dag, det kan väl klassas som fredagsfestligt? 

Models Own Dancing Queen fick bli först ut att testas av Mirrorball-lacken. Det består av stora gröna, blå och guldfärgade hexagoner, små guldhexagoner och så oregelbundet formade, stora, prismatiska glitter. Här är två lager ovanpå OPI Suzi Says Feng Shui

 
 
 Formulan var ganska tjock och det var ganska svårt att fördela glittren jämnt över nageln. Glittren ville gärna klumpa ihop sig i ett hörn av nageln så jag fick jobba med penseln för att lyckas sprida ut dem något sånär.

Jag vet inte. Jag är inte överförtjust i detta. Trodde det skulle kännas roligare. Kanske blir det bättre med en annan bas.

Mitt betyg: 3/5
.
Models Own Dancing Queen was released with the Mirrorball collection. It's large blue, green and gold hex glitter, small gold hex glitter and irregularly shaped prismatic glitter in a clear base. Here's two coats on top of OPI Suzi Says Feng Shui.
The formula was quite thick and I had to work a bit to spread the glitter evenly onto the nail. 
I'm not sure how I feel about this. I thought it would be funnier? Maybe the choice of base wasn't right, I will probably try to layer it over something else.

21 kommentarer:

  1. Glest för att vara två lager... Det hade nog varit roligare om det varit mycket mer täckande

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag borde nog ha kört på fler lager.

      Radera
  2. Jag gillar det, men ja - lite mer tättpackat skulle ju inte skadat... Hade nog provat med en knallgrönt under.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag övervägde grönt, det får nog bli det nästa gång. :-)

      Radera
  3. Nej, det är inte min grej alls. Tycker det var alldeles för stora glitter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar glitter i alla storlekar. Det är skoj!

      Radera
  4. Nej, den här typen av glitter i en klar bas är jag trött på. Har inte beställt något av dessa lack och tror jag fortsätter att avstå :) Kan inte förstå hypen ärligt talat...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte så vansinnigt många liknande (äger ju inte ett enda indie-lack) så jag var bara tvungen att ha dem. :-)

      Radera
  5. Tycker det är väldigt glest för att vara två lager men jag kan tänka mig att det kan vara fint över ett svart lack.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ett eller två lager till hade nog inte skadat. Och svart är ju alltid en hit under liknande glitter!

      Radera
  6. Knöligt när glittret inte vill göra som man säger åt det. Däremot måste jag säga att kombinationen med det blå lacket var klockrent. Jättesnyggt!

    SvaraRadera
  7. Vad bra bilder! :D

    SvaraRadera
  8. Absolut fredagsfestligt, jag gick verkligen igång på det här!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul! Jag gjorde ju inte riktigt det, men ska ge det fler chanser.

      Radera
  9. Fina bilder men inget köpsug. Det får mig att tänka att Models Own ändå snappat hela indie-trenden och försökt göra något åt det hållet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst känns det så! Får se om resten av lacken imponerar mer.

      Radera
  10. Jag får oxå Indie-känsla. Fin färgkombo som passade min smak.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att det är glesheten som stör mig. Fler lager kan vara lösningen.

      Radera
  11. Jag tycker det var väldigt fint. Gillar att det är färgglatt utan att vara helt hysteriskt. Det var fint över blått också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, färgera går väldigt fint ihop, det gör de.

      Radera
  12. Jag tänkte "är hon galen, det är ju fint som helst ju!" Gillar kombon av glittret med det blåa lacket, men ett knalligt grönt blir skitfint under tror jag:)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!