måndag 21 maj 2012

Depend #2036 Ocean Green

Först ut att testas av de holografiska lacken från Depend fick bli det vackert havsgröna #2036. De holografiska lacken har också fått namn, men dessa står inte på flaskan, vilket jag tycker är lite synd. Detta heter i alla fall Ocean Green, ett passande namn.





Det är en scattered holo med fin holografisk effekt. Tydliga regnbågar i solsken.

Jag valde att köra på två lager för att spara på dessa dyrbara droppar, men egentligen hade jag behövt tre lager för att det skulle täcka helt. Men jag kände att jag kunde leva med lite VNL i det här fallet. Jag tycker det här är så fint att jag förmodligen kommer att köpa på mig en backup.

Formulan var kanonbra på alla sätt. Inga bald spots eller annat jäkelskap.

Mitt betyg: 4/5


Depend #2036 Ocean Green is released with their new holographic collection. This is a sea green scattered holo. The Depend bottles are small, only 5 ml, so I only did two coats, though I would have needed a third to make it completely opaque. But I love this so much I don't want to run out of it! Need to get myself a backup bottle of this one. 
The formula was great, no issues at all. 

21 kommentarer:

  1. I don't own any Depends yet, but it looks as if I'm going to have to start just now :D

    SvaraRadera
  2. Å så fint! Ska ta en runda idag och se om de här hunnit komma ut än :)

    SvaraRadera
  3. Oh, det blir många besök på Maxi och Kicks tills jag har lyckats lägga beslag på dem, jättesnyggt!

    SvaraRadera
  4. Drooooool! Detta behöver jag!

    SvaraRadera
  5. Vad fin den är! Vill också ha!

    SvaraRadera
  6. Fin! Det blir spaning på Maxi idag :)

    SvaraRadera
  7. Brukte du holo-underlakk (MUS Aquafix e.l.) under denne, eller la han seg fint av seg sjølv?

    SvaraRadera
  8. Fan att flaskorna ska vara så småttiga bara...

    SvaraRadera
  9. Superfint! Ska ut och spana efter dessa i veckan...

    SvaraRadera
  10. Väldigt väldigt fint. Det här ska jag definitivt köpa på mig!

    SvaraRadera
  11. Åååh vad snygg den var!!

    SvaraRadera
  12. Hade inget ärende förbi MAXI idag, men imorn ska jag nog komma på något jag bara måste handla just där;)

    SvaraRadera
  13. Superfint. Har fortf inte sett skymten av varken magnetlack eller hololack i Borås. Tråk.

    SvaraRadera
  14. Rainbowify Me: You definitely need these! :-)

    Lacklycka: Håller tummarna för att de finns i butik nu!

    Beautybyjenny: Ja, jag måste också skaffa de färger jag inte har!

    Honi: Ja, det behöver du absolut!

    BrilliantNail: Ja, den är otroligt snygg!

    Helena: Hoppas du hittade dem!

    Manjana: Nej, jag använde mitt vanliga baslack och det funkade hur bra som helst.

    Julia: Visst är det tjusigt!

    Sarah: Ja, man får köpa flera om man inte vill att de ska ta slut.

    Emma P: Jag med!

    Åsa: Tack!

    My Nail Polish Online: Tack!

    Tove: Ja, jag måste som sagt skaffa mig en backup.

    Annie: Visst är den! Började med den som jag tyckte såg finast ut. :-)

    Linda: Ja, jag älskar det!

    Lela: Haha, hoppas de fått in dem då!

    Sminkan: Ja, skönt att se att holoeffekten är tydlig, och inte som med A-Englands lack.

    Pamsan: Hololacken ska släppas först den här veckan så förhoppningsvis kommer de till Borås så småningom. :-)

    SvaraRadera
  15. Jag målade på 3 lager och det blev betydligt mörkare än det ser ut på dina bilder. Det är läckert!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!