onsdag 11 maj 2011

Color Club Wink, Wink, Twinkle

När det började dyka upp swatches på Color Clubs Starry Temptress-kollektion så tyckte jag inte att det såg särskilt imponerande ut. Jag beställde ett av dem och bestämde mig för att hoppa resten. Nu har jag testat neonlila Wink, Wink, Twinkle och känner mig inte lika säker på den saken längre.

Lacket innehåller holografiskt glitter. Väl på nageln ser man däremot inte att det är holografiskt, utan det ser ut som vanligt silverglitter. Till en början tyckte jag att det såg alldeles fantastiskt ut på - så vackert! Ännu en stund senare kände jag mig återigen tveksam. Jag kan liksom inte bestämma mig för om jag ska köpa några fler lack från den här kollektionen.

En positiv sak med Wink, Wink, Twinkle är att formulan är alldeles underbar. Löjligt lätt att lacka med. Det är också extremt täckande. Ett lager räcker, men jag körde ändå på två lager och så avslutade jag med ett lager topplack. Och här ligger väl också lite av problemet. Det är så täckande att glittret har svårt att lysa igenom.

Visst ser det fint ut på bilderna? Men samtidgt syns det inte att glittret är holografiskt? Är det värt att köpa några fler eller ska jag helt enkelt strunta i det? Jag vet inte. Det var dagens i-landsproblem det.

Mitt betyg: 3/5

Sambons kommentar: "Jag hade nog gillat det mer om det inte var för allt det där tjafset (glittret, reds. anm.)"

English: I'm so confused when it comes to Color Clubs Starry Temptress collection! When swatches started showing up I wasn't too impressed. So I ordered one of them and decided to skip the rest. After trying Wink, Wink, Twinkle, a neon purple with holographic shimmer, I'm more confused than ever. It's super pretty and the formula was pure perfection. But the base is so opaque that you can't really tell that the glitter is holographic, it looks like plain silver glitter. It actually covers in just one coat, although I've used two in the pictures. I think it's gorgeous, but is it really worth getting the rest of the Starry Temptress collection? I just don't know.

14 kommentarer:

  1. Jag köpte hela kollektionen utom topplacket. Har inte testat dem än dock

    SvaraRadera
  2. Wow! I think, all of you time furtively look at the nails :)
    Beautiful!

    SvaraRadera
  3. Jag är inte stor varken på holos eller lila lack, men jag tycker det här var väldigt fint!

    SvaraRadera
  4. Men asså!!! Typ finaste du någonsin haft! Och ja, min smak när det gäller nagellack är samma som den gängse stiluppfattningen bland 6-åriga flickor, men vaddå – de har ju rätt!

    SvaraRadera
  5. Gillar färgen massa, men jag känner mig lite osäker på glittret... :)

    SvaraRadera
  6. åååh vad läckert!

    SvaraRadera
  7. Jag köpte två, rosa och orange, och nej, jag tycker du ska skippa resten. De imponerade inte så mycket att jag ska ha fler. Tror jag. :D

    SvaraRadera
  8. Jag kände att när man väl hade kommit över att glittret inte glittrar så mycket så var lacken ganska coola ändå.

    SvaraRadera
  9. ooh that is a very pretty polish. Love the colour and love the glitter.

    SvaraRadera
  10. Det var en väldigt bra lila på dig!

    SvaraRadera
  11. I think it's worth it. I actually have both Wink WInk Twinkle and Ultra-Astral. Ultra-Astral is gorgeous, super bright, fun hot pink, great coverage, great application, and I happen to like this glitter, it' quite cool and different. I'll be ordering the green one for sure.

    SvaraRadera
  12. Själv har jag inte alls blivit imponerad över dessa. Hade verkligen önskat att glittret var mer framträdande. Då hade jag köpa hela kollektionen. Detta var i och för sig väldigt fint på dig.

    SvaraRadera
  13. Det ser väldigt fint ut, men av någon anledning känner jag inget direkt habegär ändå.

    SvaraRadera
  14. That is a fabulous purple on so many level - the neon, the glitter, the shade... love!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!