torsdag 3 mars 2011

OPI Big Hair... Big Nails

Big Hair... Big Nails är det sista av jellylacken från OPI:s Texas kollektion som jag testar. Färgen är en somrig korallröd. Den är fin, men just den här nyansen av korall har en tendens att tråka ut mig.

Jag började med fyra lager, men tyckte att jag hade alldeles för synlig VNL så jag lackade ett femte lager innan jag tog bilderna. Formulan är tunn och lättapplicerad och trots de många lagren så känns det inte tjockt på nageln.

Mitt betyg: 3/5

Sambons kommentar: "Det känns som att jag sett det här 200 000 gånger förut. Det är rött, liksom."

English: Big Hair... Big Nails is a coral red jelly. I can see that it's a pretty and very summer appropriate color, but for some reason these types of corals rarely speak to me. I think it looks nice in the pictures, but looking at my nails it doesn't make me feel anything. I settled for four coats first, but the VNL disturbed me so I applied on a fifth coat before taking the pictures.

6 kommentarer:

  1. Haha ja ibland känns det som jag har säkert 20 olika lack i just den här nyansen :). Men jag älskar korall, det är såå snyggt! Gillar verkligen jelly-lacken från Texas. De är så otroligt lättmålade!

    SvaraRadera
  2. Samtidigt som det är långt ifrån unikt är det en väldigt bärbar och elegant nyans, tycker jag.

    SvaraRadera
  3. Nej, det här kommer jag inte köpa. Lite tråkig färg, och fem lager är minst två för mycket för min smak.

    SvaraRadera
  4. Haha, jag haller lite med sambon din, tankte likadant nar jag sag det i affaren :)

    SvaraRadera
  5. Disse jellylakkene er så fine! Jeg venter fortsatt på Houston We Have A Purple, siden den var knust da jeg fikk den i posten og de måtte sende en ny.

    SvaraRadera
  6. Jag var så säker på att jag skulle vara heeeelt ointresserad av Texaslacken, men jag vill verkligen ha jellylacken! Dör för dem! :D

    SvaraRadera

Kommentera gärna!